מהם שירותים כימיים?

שירותים כימיים הם למעשה שירותים שאינם מחוברים למערכת ביוב כלשהי. כתוצאה מכך, הפסולת שמצטברת בבתי השימוש הללו אינה זורמת מטה, אלא נשארת בשירותים עד שמרוקנים אותה ומנקים את המתקן. לרוב, מתקנים כאלה משמשים במצב בו לא קיים סידור סניטרי אחר, בעיקר בשטח הפתוח. עם זאת, ישנם מצבים בהם ניתן להציב שירותים כימיים גם בתוך מבנים (כמו למשל ממ"ד) כאשר עולה בכך צורך.

כיצד בנויים שירותים כימיים?

השירותים הכימיים בנויים כתא, בו קיימים שני חלקים: מושב אסלה ומיכל שופכין. בשירותים המתקדמים יותר, ניתן גם למצוא מכסה אסלה, משאבה ידנית ומיכל מים לשטיפה. לעיתים, מיכל השופכין יכיל חומרי ניקוי וריח שונים על בסיס פורמלין, שייראו כמו נוזל בצבע כחול, מתוך מטרה לשלוט על ניקיון השירותים במידה מסוימת. השפכים שיורדים מבור השופכין מתרכזים בחלק התחתון של המתקן. בחלק זה קיימים פתחים ייעודיים לטובת ריקון הפסולת.

מתי נזדקק לשירותים כימיים?

כאמור, שירותים כימיים מיועדים למצבים בהם אנו שוהים בתנאי שטח, בהיעדר חלופה סניטרית אחרת. מסיבה זו, שירותים כאלה יתאימו למסיבות או להתכנסויות ארוכות הנערכות בשטח, לאירועים ואף לטיול בן מספר ימים בחיק הטבע.

כיצד בוחרים שירותים כימיים?

בשנים האחרונות, תחום השירותים הכימיים הולך ומתפתח, ומציע לנו יותר ויותר סוגי שירותים, בעלי פונקציות משתנות. על אף שלצד המתקנים הפשוטים יחסית, ניתן למצוא גם שירותים כימיים משוכללים ומרשימים יותר, בעת בחירת שירותים כימיים חשוב לתת את הדעת על הצרכים שלנו ופחות על מה בהכרח מרשים או יקר יותר. בעוד שיש אירועים שידרשו שירותים כימיים ברמה גבוהה יחסית, ישנם גם מצבים בהם נוכל להסתפק בשירותים הפשוטים יותר – כמו למשל במסיבות או בהתכנסויות קצרות.

מי מתקין את השירותים הללו?

בשירותים הכימיים קיימים לעיתים חומרי חיטוי, אשר התנהלות לא נכונה עמם עלולה לסכן את האדם שנוגע בשירותים. מסיבה זו, כאשר נזדקק לשירותים כימיים, חשוב להזמין חברה מקצועית לצורך התקנת השירותים, הפינוי שלהם והשאיבה או הריקון שלהם. עניין זה יבטיח הן את איכות השימוש בשירותים והן את בטיחות המשתמש.